W 1998 roku, w obliczu narastającej konkurencji ze strony powstających sieci handlowych pochodzenia zagranicznego, polskie hurtownie farb i lakierów postanowiły skoordynować działania i zbudować wokół siebie sieć sklepów detalicznych.
Powołano do życia Ogólnopolską Sieć Detaliczną PATIO COLOR Sp. z o.o., nowoczesną formę współpracy między hurtownikami, a zrzeszonymi z nimi detalistami dysponującymi potencjałem sklepów o zróżnicowanej powierzchni i bogatym asortymencie towarów, zapewniającą uczestnikom szereg przewag konkurencyjnych na zmieniającym się polskim rynku chemii budowlanej.
PATIO COLOR skoncentrowało swoje działania na:
Detaliści uzyskują szereg korzyści wynikających z uczestnictwa w PATIO COLOR
udział w ogólnopolskich działaniach promocyjnych
koordynację działań z zakresu polityki cenowej
pomoc w rozbudowie sklepów
zwiększenie rozpoznawalności punktu, dzięki standaryzacji oferty, jednolitemu oznakowaniu i aranżacji placówek
Spółka nastawiona jest na ciągły rozwój, jako że zwiększenie liczby punktów detalicznych funkcjonujących w ramach sieci przynosi wymierne korzyści wszystkim uczestnikom. Dzięki skali zakupów, sieć jest w stanie zaoferować konsumentowi produkt po niższej cenie, uzyskując preferencyjne warunki handlowe od dostawców. Powtarzające się cyklicznie akcje promocyjne, prowadzone na dużą skalę, służą lepszej rozpoznawalności sieci PATIO COLOR oraz marki PROFIT, co z kolei zwiększa obroty uczestników Sieci.
Potencjalny uczestnik sieci powinien:
posiadać powierzchnię sprzedażową o wielkości min. 1000 m2
posiadać w bezpośredniej bliskości punktu miejsca parkingowe dla samochodów dostawczych
charakteryzować się wolą rozwoju
sprzedawać farby i lakiery oraz artykuły chemii budowlanej